Принцип роботи

Датчики кисню працюють спільно з системою впорскування, каталітичним нейтралізатором і системою управління двигуном або електронним блоком управління (ЕБУ), допомагаючи досягти максимально низького рівня викидів двигуна, що завдають шкоди навколишньому середовищу:

  • Датчик кисню контролює процентний вміст незгорілого кисню у вихлопних газах автомобіля;
  • Залежно від вмісту кисню  занадто висока (бідна суміш) або занадто низька (багата суміш)  датчик передає швидкоплинний сигнал в ЕБУ;
  • ЕБУ реагує на сигнал зміною якості паливоповітряної суміші, що надходить у двигун. Завдання полягає в тому, щоб підтримувати співвідношення палива і повітря в суміші близько до стехіометричної точки, яка становить собою розраховане ідеальне співвідношення палива і повітря в суміші. У теорії при такому співвідношенні все паливо згорає повністю, використовуючи при цьому майже вся кількість кисню в повітрі. Остаточний кисень повинен бути присутнім в кількості, як раз необхідному для ефективної роботи каталітичного нейтралізатора;
  • Після цього нейтралізатор робить обробку вихлопних газів до того, як вони покинуть автомобіль. Більшість сучасних автомобілів оснащені трикомпонентним каталітичним нейтралізатором. Трикомпонентний має на увазі три види контрольованих (шкідливих) викидів, рівень яких знижується за допомогою нейтралізатора — монооксид вуглецю (CO), незгорілі вуглеводні (CH) і оксид азоту (NOx). Точна кількість кисню у вихлопних газах важлива для нейтралізатора, оскільки від цього залежить, наскільки ефективно він зможе видалити ці шкідливі викиди з вихлопних газів. При правильній кількості кисню між киснем і токсичними газами виникає хімічна реакція, в результаті якої з нейтралізатора виходять нешкідливі гази. Якщо нейтралізатор працює справно, то цією хімічною реакцією поглинається весь кисень, що міститься у вихлопних газах.